Pisicikler

Pisicikler
Fotoğraf bozcaada kilise karşısı sokağında çekildi. O sokak kedilere aittir. Baksanıza nasılda sarmal dolaş yatıyorlar

1 Kasım 2014 Cumartesi

Anne sütünü artırmanın yolu

         Anneliğin yeni günleri... Eşinizden, yakınlarınızdan yada bir arkadaşınızdan destek her yeni annenin ihtiyacı.
          Lakin her yeni annenin bu dönemde en çok ihtiyaçı olan şey moraldir. Çevresinden şu sözleri duymak anneleri gerçekten üzer. (Çoğunlukla süt ile ilgili yorumlardır bunlar)  "Sütün mü AZ yoksa?", "Gelmidimi daha?", Sütünü sağmışsındır güç bela " bu kadarcık mı çıktı?" Bebeğin her ağlamasını açlık sanıp," Aç bu çocuk Aç! ", " Siz en iyisi mama verin buna" (anne sütünden değerli çünkü)  gibi gibi. Yapmayın lütfen bunu Ya hiç yorum yapmayın yada moral verici sözler söyleyin. zaten moralsizlikle,, üzüntüyle azan bir şey ( tecrübeyle sabittir) Siz siz olun yeni anneler bu lafları söyleyende olsa kulak asmayın hiç! Sütünüzü artırmanın yolu ; bebeğinizle gezin dolaşın moral depolayın. Sık sık emzirin, bol bol su için, moraliniz yüksek tutun, hemen mama vermeyin biraz süt üretimini tetiklesin bebek bak göreçeksiniz coşacak sütler başkada bir şeye ihtiyaç yok. Bunu şimdi bebeğim 8 aylık olduğunda söyleyebiliyorum. Bende ilk zamanların sitresiyle denemediğim şey kalmadı. İçlerinden en çok milkplus anne sütü artırıcı içeçeğin etkisini gördüm. 20 gün boyunca sabah akşam içtim daha da içeçektim ama eşin elimden aldı. İçeriğinde bir sürü bitki karışımı var uzun vadede vucuduna zarar verebilir dedi. Bende bıraktım. Dediğim gibi yardımcı etkenlere gerek yok anladım. En büyük etken moral, sütünün artacağına dair inaç, bol su, bol emzirme, sabaha kadar olmasa uyku, dinlenme işte bu kadar.
            Şimdi düşünüyorum da nerden nereye, neler yaşadık neler . Sevgili anneler lütfen inanın kendinize ve bebeğinize. Benim bebeğim 43 günlükken anne sütünü reddeğinde benim ilk düşüncem "ama ben bebeğimi emzirmek istiyorum anne sütü alsın istiyorum"olmuştu. Ben vazgeçmedim bebeğimi geri döndürdüm şuan 9. Ayının içinde sadece anne sütü ve katı gıdayla besleniyor. Başka yazımda inatçı bebekleri anne sütüne geri döndürme yollarını anlatacağım. Bu yazıda daldan dala atladım af ola bu seferlik böyle olsun. Sizde iyi kötü ilk zamanlarınızı tecrübelerinizi paylaşmak isterseniz sevinirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder