Pisicikler

Pisicikler
Fotoğraf bozcaada kilise karşısı sokağında çekildi. O sokak kedilere aittir. Baksanıza nasılda sarmal dolaş yatıyorlar

19 Eylül 2014 Cuma

Tam buğday unu dan vişneli kek


                 İki gündür bir kek yapasım  var ki gören aş eriyorum sanır..( gerçi hamile iken gece 12 de çok pide, börek yapmışlığım vardır oda ayrı). Çok severim hamur işi yapmayı bir nevi  meditasyon gibi yaparken kendimden geçiyorum:) Bu marifetimi annemden almışım. Çocukluğumdan beri birlikte yaparız. ( çok meraklıydım o zamada) Annanemler, macur( göçmen) olduğundan mıdır nedir tarifleri ve elleri güzeldir. Yaptıkları hamur işleri deyme pastanelere taş çıkarır cinsten o kadar diyorum gerisini siz tahmin edin:) Annem de kolay kolay beğenmez yapılanı. Eskiden poğaça tepsisi başında az kavga etmedik onla. Neymiş efendim hepsi aynı olcakmış, pürüzsüz olcakmış, tadı kadar görünüşüde iyi olcakmış...mış ta mış. Böyle diye diye benimde içime işlemiş:)

                 Bu gün kek günü olsun dedim bebişimide aldım yanıma girdim mutfağa. O şimdilik beni dikkatli dikkatli izliyor. İlerde onu çırak yetiştircem biraz daha büyüsün bakalım:) Benim minikte süt alerjisi olduğu için sütsüz kek yapmak zorundayım.

Patenti bana ait olan vişneli kekimin malzemeleri;

 2 adet yumurta
Yarım su bardağı esmer şeker
Yarım su bardağı ev yapımı şekersiz vişne suyu
50 ml zeytin yağı ( çeryek su bardağı)
1,5 bardak tam buğday unu
Yarım paket kabartma tozu
Yarım paket vanilya
Yarım su bardağı vişne ( isteğe göre artırılabilir)

            Vişnenin mevsim değilse ev yapımı vişne reçeli ile yapılabilir. Reçelin vişne tanelerini süzerek ayırın kalan reçeli sulandırın. Burda dikkat edilmesi gerekilen reçelde şeker varsa koyacağımız şeker miktarını yarıya indirin. Ben bugün reçel kullanarak yaptım. Kek kalıpı Tupperware dikdörtgen şekinde olanı kullanıyorum. Eğer standart yuvarlak kalıpta yapılmak istenirse malzeme miktarını iki katına çıkarmak gerekiyor. Şimdi gelelim yapışına önce yumurtayla şekeri, şeker eriyene kadar çırptım. Sonra yağı, vişne suyunu kattım 2 dk daha çırptım. Unu, vanilyayı, kabartma tozunu karştırdım ayrı yerde. Onları karışıma ekleyip 2 dk daha çırptım. İçine vişneleri koydum kaşıkla karıştırdım. Yağladığım kalıba hamuru döktüm. ( hamur ne çok akışkan nede katı olacak). Fırını 175 derecede getirip 40 dk ayarladım. Bekletmeden içine koydum. Bu sırada kızışım iyice mızırdanmaya başladı onu oyun halısına koydum. Geri geldim kürdan testi yaptım içi tam pişmemiş biraz daha fırında kalsın dedim. Bebiş ağlamaya başladı solana koştum avutayım derken kenarları biraz yanmış:( Annem görse tadı güzel, içi yumşacık ama dışı olmamış derdi:)  bende napalım bu sefer böyle oldu derdim.

             Bebekle zor hele benimki gibi atom karınca ise maşallah 6 aylık bebişim komando gibi karnı üzerinde 30 m2 lik odayı geziyor. Şimdiden bir sürü vukaatları var:( yanından ayrılmaya gelmiyor. Allah hepimizin bebişlerimizi korusun.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder